0

Minnen och jag ska inte klaga

Jag ligger i min varma säng! Reser mig försiktigt och kollar ut! Det snöar lite! 

Sängens värme är oemotståndlig! Klockan är 6, men jag måste ta tag i min dag!
Det som jag idag måste göra är egentligen bara att ta hand om mig själv! Hundarna ska ut. Utanför står en ganska ny bil som jag ska transportera mig själv i de tre mil jag har till jobbet! På bilen finns fina dubbdäck! Jag kan så säkert som möjligt köra till jobbet! Jag har ett bra jobb som jag trivs med! Bor i ett hus som är min trygga Borg! Där finns en del av min själ! 💫
Egentligen har jag det fruktansvärt bra så jag kan inte klaga!
Så till mitt minne från 1975.☃️
Jag har två små pojkar endast ett och två år gamla!
Jag bor i en liten by uppe i Jämtland!
Mitt arbete ligger 5 mil bort! Det ör 20 -30 grader kallt och här talar vi  om metervis med snö!
Min  svarta folkvagn är från 60-talet! Det tar ungefär de 5 milen till mitt jobb innan jag ens får ett titthål  framrutan.
Sommardäck runtom tror jag bilen hade!
Klockan ringer vid fem! Jag väcker mina pojkar! Snön yr och vinden viner i husknutarna!
Trött som en gny är jag! Gnuggar sömnen ur ögonen! Får på pojkarna kläder! Min störste son bär jag sovandes ut i bilen! Jag har två olika dagmammor till mina söner !
Efter det att jag lämnat gossarna hos dagmammorna startar jag min timmeslångs resa till mitt fabtiksjobb! Jag tjänar 13 kr och 13 öre i timmen och jag möts vare dag av en stämpelklocka!
Jag kör många och långa mil genom mörk skog och krokiga vägar!
Jag möter sällan några bilar! Plötsligt får jag rejäl sladd på min folka! Den kränger runt flera varv och jag blir helt kallsvettig! Det gick bra och jag fortsätter min resa och stressar vidare i mitt liv! På den tiden fanns inga mobiltelefoner heller! Om jag hamnat i diket hur hade jag då gjort!
Jag har lämnat min lägenhet där jag egentligen aldrig kände mig hemma!
Över 40 år har gått och jag kikar tillbaka med tillförsikt!
Idag har jag det fruktansvärt bra! Snart äger jag min tid själv då jag snart blir 64år!
Kände bara för att dela detta med er idag!
Love 
Susanne





Kommentera här: