2

Ikväll finns det någon som sörjer....

en son på 20 år! Why?

Kära!

Imorse när jag åkte till jobbet lyssnade jag på nyheterna. En man hade fått livshotande skador efter en bilolycka i Kristianstad. Tragiskt tänkte jag.

Men ikväll fick jag höra att denna mannen var en kusin till en nära anhörig till min systerdotter. Skadorna var så allvarliga och mannen ifråga blev hjärndöd, så ikväll förberedde läkarna att ta ut hans organ och donera dem till någon som står i kö på att få nya sådana. Livet tar och livet ger!

Tragiskt känns det och ikväll har en ung man lämnat jordelivet, en mor och en far har förlorat sin son, mormor har förlorat sitt barnbarn, en flickvän har förlorat sin fästman och jorden har fått en ängel mindre och en mamma och en pappa har blivit änglaföräldrar just ikväll.  

Sänder tankar till familjen och vet hur svårt de har det. Mina kära man vet så lite.

Ikväll när jag åkte hem från mina kära döttrar och mina älskade barnbarn körde jag med extra stor omsorg, kände mig extra försiktig och faktiskt så försvann små obetydliga saker och jag tänkte, lev idag, imorgon vet vi ingenting om.

Livets tråd är skör. Håll fast vid den så mycket och länge du kan!




Religious Myspace Comments

Lite att fundera över och reflekter över så här inför nattens kommande vila,

Love  änglamamman Susanne

Gråt inte mer, min mamma & pappa.
Livet hos er blir aldrig detsamma, men låt mitt minne bli kärlekens ljus
låt det alltid lysa i ert hus.
Livet är kort det har jag visat.
Lev i värme & ljus låt inget bli nedisat.
 Det är min gåva till er, låt aldrig mer mörker & smärta få övertag.
Gläds istället år varje dag!


Kommentarer:

1 Gunilla:

skriven

kramar till dig...

2 gertie:

skriven

Det finns inte några ord som kan bli rätt när någon drabbas av en sådan förlust. Men jag förstår du körde extra försiktigt. Dikten är fin. Den ska jag skriva ner och ha framme någonstans. Kram

Kommentera här: