0

Nässelfjäril...........

Ibland tror jag att min fina svärmor Brita är en fjäril ja just en nässelfjäril.
Ofta och ibland flera gånger per dag kommer hon in och hälsar på oss och efter en liten flygtur flyger hon ut genom altandörren-
 
Men häromdagen hade hon sällskap av en annan nässelfjäril och då tror jag att det var hennes man som kom och hämtade henne för ett och halvt år sedan på sin egen dödsdag. Det är ganska märkligt, eller hur?
 
Vi fick ju även ett årsur efter Brita och den går liksom som den själv vill men då när jag såg fjärilarna tillsammans började klockan gå!
 
Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där
Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.Och när Du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av.
 
Lite onsdagsfunderingar som jag vill delge er!
 
Love Susanne
 
 

Kommentera här: