3

Morsdag!

Kära!

Idag är det ju alla mammors dag egentligen och jag vill sända kärleksfulla tankar till alla mammor idag. Jag anser att ni gör ett fantastiskt jobb med att just vara mamma och allt ni gör för att vardagen skall gå ihop.





Men så vill jag ju givetvis rikta en speciell hälsning till min alldeles egna underbara mamma som inte finns i livet längre. Nämligen Emma, Maria. Jag saknar dig varje dag och tänker jämt och ständigt på dig. Det som jag saknar är att jag inte kan ringa till dig mer och få råd och stöd, vilket jag kunde göra när du levde. Du var en alldeles underbar och fin mamma som alltid fanns till hands när jag eller mina barn behövde dig. Du var mitt stora stöd när jag förolorade min änglapojke Daniel och det svetsade oss samman ännu mer tror jag.



Så tack för allt mamma och ha en fin morsdag och kom ihåg hur älskad du är när du blickar ner från din himmel.

Min kära mor och jag och min älskade syster.

Däremot har jag min kära svärmor Brita i livet, som jag skrivit tidigare i min blogg. Idag får vi fira henne och tacka henne för allt hon gör för oss! 


Här kommer en liten film som visar hur duktig hon är!




Så alla mammor och alla andra också för den delen ha en fin söndag och bara njut och ta hand om varandra!!!!


 

EN MOR
av Siv Andersson

En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma.


 


Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Tack mamma för att du finns i våra liv, du e bäst o jag älskar dig!

Ses snart! PUSSSSS

2 Ida:

skriven

Mamma grattis på morsdag!! Älskar dig mest! Du är den bästa av de bästa! <3

3 e-k:

skriven

Tack Margit för din kommentar, det är ju härligt att det där att skriva av sig själv samtidigt kan stötta någon annan. Det värmer mig väerkligen.

Så vill jag tacka för den fina dikten och musiken i ditt inlägg (jag lånar dikten av dig)



Ha en fortsatt mysig dag med familj och svärmor Britta.



En kram till dig

Kommentera här: