1

Diggat i bilen...och veckans citat

har jag gjort när jag spelade min nya skiva som jag skrev om igår. Skönt att drömma sig bort ibland.

Kära!



Idag vill jag skriva om bekräftelse och hur viktigt och betydelsefullt det är för oss människor, i och för sig allt som lever behöver det.

Kärlek

Visa varandra dagligen, i både ord och handling. Barn måste få känna att de är värda att älskas. När  vi känner oss accepterade, respekterade och älskade känner vi oss också bekväma, säkra och trygga med andra. Människor som är trygga är mindre rädda för att prova nya saker och för att göra misstag. Berätta för varandra  att ni älskar oavsett vad det säger eller gör – kärleken är villkorslös. Klappa, krama och gosa med varandra ofta

flowers Pictures, Images and Photos





Uppmuntran


Det är mycket viktigt att uppmuntra, ge stöd och bekräftelse. Människor som har självförtroende och tillit till sin egen förmåga kan oftare leva ett lyckligt och produktivt liv. Lär ditt barn att inte vara rädd för att göra misstag utan att lära från dem istället och att arbeta mot mål och känna stolthet över sina framgångar. Uppmuntra dem till att ta utmaningar, beslut och ansvar. Värdesätt försök och förbättringar likväl som avslutade uppgifter.

Så med detta vill jag bara nämna lite om hur oerhört viktigt bekräftelse är.

Ha en fin dag mina kära och glöm ej att sträcka ut en hand.



GoldenHearts_black frame Pictures, Images and Photos

Love Susanne


Veckans citat: Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det


Kommentarer:

1 e-k:

skriven

Så sanna ord och man kan aldrig bli för mycket påmind.



Kramen till dig

Kommentera här: