3

Lite tid för shopping idag

Kära!!!


På fredag skall vi till min dotters sambo på 30-årskalas. Då passade vi på att åka till ett köpcentra och fixa ett litet presentkort, så David kan välja vad han själv vill ha.

Det blev god fiskgryta med härliga potatisar och så kom en liten ängel över med lite jordgubbar till oss. Tack lilla ängel!

Visste ni att en människa i genomsnitt tänker 60000 tankar varje dag. Men det som är mest förbluffande är att 95 % av dessa tankar är samma tankar som vi tänkte dagen innan. Det är så att tankekontroll är nyckeln till ett lyckligt liv.
De flesta människor förstår inte vilken kraft deras tankar har. Så istället för att välja negativa tankar kan vi ersätta dem med positiva tankar. Den yttre världen reflekterar din inre värld. Genom att styra hur du tänker och ditt sätt att reagera på det som händer kan du börja ta kontrollen över ditt eget öde. (Munken som sålde sin Ferrari)
Fortsättning följer. Jag tycker boken är mycket intressant och suger till mig kunskap som en svamp vill jag lova.

Jag önskar er en god natt sömn med ett ljuvligt musikstycke.

Love Susanne



Kommentarer:

1 jenny:

skriven

Bra att du gillar boken! Vem kom med jordgubbar?

Kram

2 e-k:

skriven

Hej på dig.

Ja, tankens kraft är enorm. Ibland händer det att jag inte vill eller orkar vända tanken (som just nu i skrivandets stund) men det är också helt ok.

Boken du talar om har stått på min "att läsa lista" i många år, nu är det kanske dags att skaffa den :)



Ha en bra dag

3 Susanne:

skriven

Lycka till med att sluta röka!

Min mor är ett levande exempel. Hon slutade röka vid 70 och lyckade efter ett helt liv med rökning.

Sjuksköterakan sa: bränn inte ditt ljus i båda ändarna. Då slutade hon.

du är stark och ett föredöme för många

kramar Susanne

Kommentera här: