0

Avslutning i dag för Margit.....

i kyrkan!

Kära!



Idag skall jag följa min minsta dotter till hennes avslutning och den är i kyrkan.
Nästa år börjar hon i åttan och jag fattar inte att tiden går så fort.

Vill delge er en fin dikt som jag tycker har ett fint budskap:


När jag var liten och mörkrädd brukade du tända
lampan i mitt rum och visa mig alla de välkända
föremålen. Sedan släckte du igen och satt hos mig i
mörkret tills jag var övertygad om att stolen var en stol
och inte en ond drake.

Pappa ville att dörren skulle vara stängd men du
envisades med att lämna den på glänt, bara precis så
mycket att inte spöke vågade sig fram,

Egentligen är det på samma sätt nu. Min ängslan har
 blivit större och världen är mer otrygg än någonsin
- men du öppnar en dörr på glänt så att jag kan se
mina svårigheter i ett nytt ljus. Därför kan jag modigt 
möta dem och behöver inte gömma mig under täcket.

 

Sommarlovet står inför dörren och då är det på plats med lite härlig sommarmusik anser jag









Summer and Vacation Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook



Love Susanne

Kommentera här: